بر روی این دامنه اینترنتی سیستم مدیریت محتوا
پارس سی ام اس
نصب شده است که نرم افزاری قوی جهت طراحی سایت
می باشد. طراحی وب
با استفاده از پرتال
( پورتال
) پارس منجر به طراحی وب سایت
شما می شود. طراحی وب سایت
کپی رایت پورتال
پارس
گوشت فراوری شده |
|||
|---|---|---|---|
|
... فست فود به خصوص اگر ماده اولیه آن گوشت باشد، فراوری شده است ؛یعنی با افزودن مواد نگه دارنده که در بدن 100درصد منجر به جهش های ژنتیک می شود تولید می شود ... البته همیشه جهش های ژنتیک مساوی با بروز سرطان نیست اما می دانیم که گوشت فراوری شده موجود در فست فود منجر به ایجاد موادی می شود که می توانند در پی جهش ژنتیک به ابتلای فرد به سرطان بینجامند؛ به خصوص به علت وجود موادی مثل نیترات سدیم که فست فود را خوشمزه تر می کند و در کالباس، سوسیس و برگر استفاده می شود ... در هر نوع فراوری گوشت یا موادی مثل سیب زمینی، ماده ای سرطان زا به نام آکریل آمید تولید می شود که شاید سرطان زاترین ماده طبیعی باشد ... در فراوری ممکن است گوشت سرخ، برشته یا کباب شود و یا به وسیله جوش شیرین گریل شود ... آکریل آمید از اسیدآمینه هایی که به طور طبیعی در مواد غذایی مختلف به خصوص گوشت وجود دارد در دمای بالا تولید می شود ... بنابراین به عنوان نخستین توصیه باید گفت که دمای پخت گوشت یا مواد غذایی شبه گوشتی نباید حداکثر 100 تا 150 درجه سانتی گراد بیشتر باشد ... گوشتی که در دمای بالا و زمان کوتاه و به خصوص در معرض مستقیم آتش درست شده، سرطان زاست ... نمک سود کردن، استیک کردن، گریل کردن یا هر نوع شیوه پخت سریع گوشت، خطر سرطان زابودن آن را افزایش می دهد؛ به خصوص اگر خارج از یخچال نگهداری شود؛ مثل کالباس، سوسیس و برگر که به علت مواد نگه دارنده موجود در آنها خارج از یخچال نیز نگهداری می شوند ادامه ...
... پژوهشگران علوم تغذیه در آمریکا دریافته اند مصرف گوشت قرمز و غذاهای سرخ شده موجب افزایش وزن می شود ... آنها دو الگوی غذایی اصلی را شناسایی کردند که یکی شامل سبزیجات/ میوه بود که سرشار از میوه، سبزیجات، ماهی و غلات می شود و گروه دیگر گوشت قرمز/ غذاهای سرخ شده بود که شامل گوشت قرمز،گوشت فراوری شده، جوجه سرخ شده و سیب زمینی سرخ شده می شود ... یک رژیم غذایی غنی از گوشت قرمز و غذاهای سرخ شده می تواند به مصرف میزان زیادی کالری منجر شود چرا که این غذاها بیش از میوه و سبزیجات کالری دارند ... نتایج این تحقیقات در نشریه تغذیه بالینی منتشر شده است ... 4- تکه های غذای سرخ شده را توسط یک انبرک یا سبد سیمی از داخل روغن بردارید ( با قاشق برندارید چون روغن همراه غذا باقی می ماند) ادامه ...
... دولت بریتانیا به شهروندان توصیه کرده است برای کاهش خطر ابتلا به سرطان از مصرف گوشت قرمز بکاهند ... بر اساس توصیه مسوولان بهداشتی در بریتانیا، میزان مصرف روزانه گوشت قرمز نباید بیشتر از 70 گرم باشد ... کارشناسان می گویند در صورت کاهش مصرف گوشت قرمز می توان مانع از مرگ هزاران نفر در اثر ابتلا به سرطان روده شد ... تحقیقات نشان می دهد که مصرف روزانه 100 تا 120 گرم گوشت قرمز فراوری شده مانند کالباس و سوسیس احتمال ابتلا به سرطان روده را 20 تا 30 افزایش می دهد ... بعضی از کارشناسان با ابراز تردید در توصیه جدید دولت بریتانیا گفته اند کاهش مصرف گوشت قرمز می تواند باعث فقر آهن و کم خونی شود ... اما مشاوران سلامت دولت بریتانیا می گویند کاهش مصرف گوشت قرمز در حد اعلام شده باعث کم خونی ناشی از فقر آهن نخواهد شد ... پروفسور سالی دیویس، از مقام های ارشد بهداشتی در بریتانیا می گوید مصرف متعادل گوشت قرمز باید به عنوان بخشی از رژیم غذایی افراد در نظر گرفته شود ... بنیاد خیریه سرطان روده در بریتانیا از توصیه دولت استقبال کرده است ولی بعضی از کارشناسان گفته اند که بهتر بود مقام های بهداشتی تفاوت میان گوشت قرمز و گوشت فراوری شده را مشخص می کردند ... صندوق جهانی تحقیقات سرطان توصیه می کند گوشت فراواری شده به طور کلی از رژیم غذایی افراد حذف شود ادامه ...
... استفاده از گوشت های سفید و کم چرب را جایگزین گوشت های قرمز کنیدالبته این به آن معنا نیست که گوشت قرمز هیچ گاه نباید مصرف شود، چرا که مصرف گوشت قرمز 2 یا 3 بار در هفته برای تقویت عضلات قلب ضروری تشخیص داده شده است، اما با توجه به اینکه این نوع گوشت دارای چربی و سموم بسیار مضر برای بدن است مصرف هر روزه آن از سوی پزشکان توصیه نمی شود ... مصرف زیاد گوشت قرمز می تواند عوارض بسیار زیادی را برای افراد در پی آورد که شایع ترین آنها سرطان روده بزرگ است ... غیر از سرطان روده بزرگ، به نظر می رسد که مصرف گوشت قرمز خطر ابتلا به سرطان پانکراس (لوزالمعده) را هم افزایش می دهد ... سرطان پانکراس یکی از بدخیم ترین سرطان هاست و نتایج تحقیقات محققان نشان می دهد که مصرف فراوان گوشت قرمز، خطر ابتلا به سرطان پانکراس را 50 درصد و مصرف فراوان گوشت فراوری شده (مانند سوسیس) این خطر را تا 68 درصد افزایش می دهد ... مثلا گوشت قرمز حاوی اسیدهای چرب اشباع شده فراوانی است که وجود آنها یک عامل شناخته شده بیماری های قلبی محسوب می شود ... از سوی دیگر مصرف گوشت قرمز فراوان باعث ابتلا یا تشدید بیماری نقرس می شود ... پزشکان توصیه کرده اند به منظور حفظ سلامتی، کاهش وزن و جلوگیری از بروز عوارض قلبی و عروقی و بروز سرطان خطرناک روده، افراد بیشتر از گوشت سفید مانند ماهی و مرغ استفاده کنند ادامه ...
... نتایج یک تحقیق در دانشگاه هاروارد بیانگر آن است که انواع گوشت های فرآوری شده خطر عوارض قلبی و حتی بروز دیابت در افراد را افزایش می دهد ... واژه گوشت فرآوری شده به انواع گوشت های دودی نمک زده شده و جوشانده ای اطلاق می شود که به آنها نگهدارنده های شیمیایی افزوده شده باشد ... رناتا میچا، تحلیلگر ارشد این گروه از محققان آمریکایی و اساتید دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد با اشاره به اینکه گوشت بیفتک و همبرگر در زمره گوشت های فرآوری شده نیستند، می گوید: برای کاهش احتمالی سکته های قلبی و ابتلا به دیابت، افراد باید از خوردن زیاد گوشت های فرآوری شده نظیر سوسیس و کالباس خودداری کنند ... او می افزاید: برپایه یافته های ما، خوردن یک وعده گوشت فراوری شده در هفته، خطر چندانی برای قلب و سلامتی ندارد و خطر، زمانی بالا می رود که بیش از یک وعده در هفته از گوشت فرآوری شده مصرف شود ... برمبنای این تحقیقات محققان به این نتیجه رسیدند که در افرادی که از گوشت های غیرفرآوری شده استفاده می کنند به طور قابل توجهی احتمال بروز عوارض قلبی و ابتلا به دیابت افزایش پیدا نمی کند ... اما محققان می گویند که در ازای هر 50 گرم استفاده از گوشت های فرآوری شده، خطر ابتلا به عوارض قلبی 42 درصد و احتمال ابتلا به دیابت 19درصد افزایش می یابد ... به گفته میچا، تحلیلگر ارشد این تحقیق، وجود نمک و سایر مواد نگهدارنده در گوشت فرآوری شده سبب ساز احتمال وقوع سکته های قلبی و بروز دیابت در افراد می شود ادامه ...
... در بین رژیم های غذایی که این افراد داشتند دو الگوی تغذیه ای اصلی شناخته شد که شامل «الگوی غذایی کامل» و «الگوی غذایی فرآوری شده» بودند ... گروه اول شامل مصرف زیاد روزانه سبزی ها و میوه های تازه و ماهی و گروم دوم شامل مصرف مقادیر زیادی دسرهای شیرین، شکلات، غذاهای سرخ شده، گوشت فراوری شده و غلات سفید و محصولات لبنی پرچرب بودند ... محققان پس از در نظر گرفتن فاکتورهایی چون سن و جنسیت دریافتند که مصرف زیاد خوردنی های گروه دوم یعنی غذاهای فرآوری شده منجر به بروز افسردگی می شود ادامه ...
گوشت فراوری شده |
|||
|---|---|---|---|
|